2011. október 5.

Last minute nyár- gyömbéres citromos körtelekvár

Ez még a nyár egyik fénypontja, de még most sem késő legyártani. Körte még javában kapható, a gyömbérnek meg a citromnak pedig mindig szezonja van :)



Egy miniadag készült ezúttal is, nem vagyok a nagy mennyiségek gyártásához hozzászokva.


1,2 kg körte
400 g nádcukor
2 citrom leve
1 citrom héja
3 dkg gyömbér

A körtét hámozom, magházát kiveszem, és 8-10 darabra vágom, a citrom héját reszelem, vigyázva, hogy a fehér húsból már ne kerüljön bele. A gyömbért nagyon apró darabokra aprítom.
A körtét meglocsolom a citromlével, majd a cukorral felteszem főni. Miután levet eresztett, a lángot lejjebb veszem, beleteszem a citromhéjat és az aprított gyömbért, és még 40-45 percig főzöm. Dzsemfixszel tuti gyorsabb, de én meg nem szeretem a dzsemfixet, inkább keverem egy félórával tovább a cuccot. Szerintem megéri, az állaga nagyon jó lesz.
Sterilizált üvegekbe töltöm (nekem egy csatos közepes és egy bébiételes lett a megadott mennyiségből), az üvegeket lezárom, két-három percre fejjel lefelé fordítom őket, majd száraz dunsztba teszem, míg kihűl.
Az íze valami csoda. Az amúgy unalmas körteízt nagyon feldobja ez a páros, hideg téli estéken frissen sült kalácsra kenni de jó is lesz, feltéve, ha megéri a jövő hetet.