2011. október 2.

Citrom-és gyömbérkrémes brownie

A brownie, Puffinka alap brownie-ja P. kedvenc süteménye, meglehetősen gyakran készül nálunk egy ideje.
Én ugyan próbálkozom (szerintem) jobbnál jobb gyümölcsös krémekkel feldobni, de ő újra és újra a sima, csak csokis verziót kéri. Én meg kis tálkában kikeverem a magam "feltétjét", és kb. felére-harmadára felkenem, és abból eszegetek. Kecske meg a káposzta esete, én most gyömbéres citromkrémmel kényeztettem magam.


Hozzávalók a brownie-hoz:

200 g étcsoki
200 g vaj
250 g cukor
3 tojás
110 g liszt

Az étcsokit vízgőz felett megolvasztom, félreteszem hűlni. A szobahőmérsékletű vajat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a tojásokat, azokkal is jól kikeverem, végül beleszitálom a lisztet, a csokit, és jól összekeverem. Kivajazott vagy szilikonos formába öntöm, és 180 fokos sütőben 40 percig sütöm.


Citromkrém:
fél adag lemon curd
10 dkg mascarpone
körömnyi gyömbérgyökér finomra reszelve

A krém hozzávalóit egy tálban összekeverem, az elkészült és kihűlt fél adag brownie tetejére kenem. Nálunk tejszín jár hozzá, de nélküle is nagyon ütős édesség.