2011. augusztus 19.

Zserbócsiga


Volt nekem egy jó, mi több, isteni kakaós csiga receptem, de elveszett. Viszont találtam egy egészen hasonlót Gabojszánál, és ezt sütöm egy ideje, még sosem hagyott cserben.
Ezúttal a standard kakaós mellett készült ez a remek sárgabaracklekváros-diós, csokival a tetején.


Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
5 dkg vaj
1 tojás
5 dkg cukor
2,5 dl tej
csipet só
1 tasak szárított élesztő

kevés olvasztott vaj (1-2 dkg)

kis üveg sárgabaracklekvár (kb. 20 dkg)
15 dkg durvára vágott dió
5 dkg cukor


Fogok egy nagy tálat.  A lisztet beleszitálom, hozzáadom a cukrot, sót, tojást, szárított élesztőt, az 5 dkg puha vajat és a langyos tejet. Robotgépre dagasztókart teszek, és félóráig hagyom dolgozni helyettem a gépet. Ha kézzel dagasztom, kb. tíz perc intenzív nyüstölés után ruganyos tésztát kapok (akkor jó, ha a tál oldalától elválik a tészta), ez a módszer alvó gyereksereg és/vagy stresszes nap esetén játszik.
A tálat konyharuhával letakarom, meleg helyre teszem kb. egy órára, s ha jól állnak a csillagok, a tészta ennyi idő alatt duplájára kel. Téglalap alakúra nyújtom megkelt tésztát, vastagon megkenem baracklekvárral, megszórom a cukrozott dióval, majd aszerint, hogy klasszikus nagy, vagy a trendi mini csiga a cél, rövidebb vagy hosszabb oldalánál fogva feltekerem a tésztát. Külsejét vékonyan megkenem a maradék vajjal.
Éles késsel 2 cm-s szeletekre vágom, sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, majd kelesztem még kb. 15 percig. 180 fokos sütőben 25-30 perc alatt készülnek el a csiguszok.
Ha kihűltek, tetejüket olvasztott étcsokival locsolom, hedonisták mártogatással is próbálkozhatnak J