2012. március 1.

Brownie 2.0

Túl vagyok a második első munkanapomon, egészen érdekes élmény volt visszatérni a régi helyre a régi (és új) kollégák közé. Jó, de máshogy, mint régen.

Bár nem kicsit fáradtam el, az borítékolható volt, hogy a konyhában töltöm az estét. A holnapi ebéden kívül Anita kolléganőm hatására brownie készült. Vendégeink lesznek, s miután ma legalább háromszor került szóba a brownie vaníliafagyival, egyértelmű volt, itthon is ez lesz a nyerő.

Az egyik kedvenc receptet itt ellőttem, most egy másik nagy felfedezés, és az újabb favorit. Durván édes, kábé egymillió kalória, de nemcsak ezért szeretjük. Én például azért, mert nagyon egyszerű elkészíteni, és ez az a süti, amit mindenki örömmel vesz itthon, Igen, még a Pepi is.

Ben&Jerry, a két fagyimágus receptes könyvét nemrégiben kaptam ajándékba.
Imádom lapozgatni, olvasgatni, húzós napok után pont olyan üdítő hatással van rám, mint a Kis Nicolas-könyvek.
Színes, rajzolt grafikája ütős, papírja igényesen vastag, igazi tervezgetős receptgyűjtemény.
Főként fagyirecepteket tartalmaz (micsoda meglepetés...), de van pár sütemény-és egyéb témába vágó reci is (öntetek, stb).
Már alig várom a fagyigép-beszerzést, és az azt követő éles próbálkozásokat. Már tegnap óta azt is tudom, hogy az első a kekszes vaníliafagyi lesz, amit kipróbálok belőle, ugyanis az egyik katalógusban kiszúrtam, hogy már nálunk is kapható Oreo. Az igazi.

De most egyelőre brownie. Vaníliafagyi ugyan csak boltból lesz hozzá, már ha még megéri a vendégséget, mert veszélyes dolog az uramat és a kész sütit egy fedél alatt tudni majd 24 órán keresztül.




Hozzávalók:

115 g étcsoki
115 g vaj
4 nagy tojás
1/2 tk só
450 g cukor (én 350-et mertem csak beletenni, az is veszélyes adag)
225 g liszt

A sütőt előmelegítem 180 fokra, egy kb. 20x30-as formát kivajazok, gyengén lisztezek.
A csokit és a vajat vízgőz felett összeolvasztom, és visszahűtöm szobahőmérsékletűre. A tojásokat a sóval robotgéppel fehéredésig keverem, majd hozzáadom a cukrot. és azzal is jól elkeverem. A kihűlt csokimasszát, majd az átszitált lisztet is óvatosan hozzákeverem a tojásos masszához, úgy, hogy légiességéből minél kevesebbet veszítsen. A masszát tepsibe öntöm, elsimítom, és 25-30 percig sütöm. A sütő ajtaját nyitva hagyva a sütőben hagyom, kihűlés után szeletelem.
A kép szerény minőségű, ráadásul a kihűlést nem bírta megvárni. Jó éjt, édes álmokat Nektek!