2012. március 26.

Zöldség- és krémleves 2in1




A leveseket azóta szeretem, hogy magam készítem. A sorban a krémlevesek voltak az elsők, melyeket megkedveltem, majd jöttek az ehhez hasonló, turmixolva sűrített darabok.

Alábbi sima zöldségleves, a nagy kedvenccel, zellerrel. Néhány évvel ezelőttig a szagát sem bírtam, újabban annál nagyobb sikere van, szerencsére a családtagok is barátkoznak vele. Titka, hogy zsenge gumót kell szerezni, amit akár nyersen is szívesen fogyasztanánk, a fás, nagyobb darabokból nem lehet élvezetes végeredményt alkotni. Szigorúan szerintem, a felmenők ezt cáfolták...


Hozzávalók:

3 nagyobb krumpli
4 sárgarépa
2 fehérrépa (aka zöldség)
2 kicsi vagy egy közepes zellergumó (max. gyerekökölnyi)
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kanál napraforgó-olaj

bors
1 kk bazsalikom
1 l víz

A krumplit, gyökereket tisztítom, hámozom, aprítom. A vöröshagymát az olajon üvegesre pirítom, majd rányomom a fokhagymát, ér rögtön rádobom a krumpli kivételével a zöldségeket. Borsozom, sózom, kb. egy percig kevergetve pirítom, majd felöntöm a vízzel, és lassú tűzön főzöm, időnként megkeverve. Nagyjából 10 perc után mehet bele a kockázott krumpli is. Ha megpuhult minden zöldség, akkor nagyjából egy egész krumplinak megfelelő mennyiséget kiemelek egy tálba, kevés lével együtt botmixerrel pürésítem, és ezzel sűrítem be a levest. Ha kell, sózom, fűszerezem, egyet rottyan, és már tálalhatom is a levest. Fenti mennyiség egy ebédre elfogy nálunk, tehát nagyjából 4 adag.

Pötyi nagy krémleves-rajongó, így neki még egy adagnyit pürésítek, és krémleves formájában tálalom, esetleg  pirított sonkadarabokkal a tetején. Na azokon a napokon én vagyok a király nála J
Palacsintával gyerekek kedvence menü, de ezután jól tud esni akár egy jó marhahúsos lasagne is, mert nem terheli meg a gyomrot.

Hétvégén végre eljutottunk felnőtt-programokra, igazán tökéletes este volt.
A kedvenc kosárcsapatunk győzött, régi törzshelyünkön még mindig ugyanazok az arcok és ugyanolyan jó kaják voltak, és mindezt megkoronázta, hogy Kiscsillag-koncertre is eljutottunk.
Tőlük hoztam egy számot, s ha már medvehagyma-szezon van, legyen ez, a kosármágus azé' kicsit hiányzott a színpadról: