2012. március 6.

Tejszínes brokkolis farfalle

No, nem egyszerű visszatérni a melóba. Még úgy is simán taccsra vágódom egy-egy estére, hogy dolgozni sem megyek, mint például ma. Ha minden szabadnapom ilyen húzós lesz, inkább bejárnék pihenni a cégbe, hahaha...

Este nyolckor már el is kezdtem főzni a vacsorát, igaz, 20 perc alatt kész lett. 20:22-kor megjegyezte P., hogy "Na, ezt a receptet jegyezd fel". Nem egy agyondicsérős fajta, ezt a mondatot értékelni kell. Zsebfényképező előkap, most meg dokumentál. A papír alapú feljegyzéseim ugyanis folyton elkallódnak.




Hozzávalók:

400 g  brokkoli
4 gerezd fokhagyma
1 ek olivaolaj
350 g farfalle tészta
2 dl tejszín

bors
füstölt sajt


A brokkolit megfőzöm, épp csak annyira, hogy harapható legyen (illetve ízlés szerint, én most gyorsfagyasztottat használtam, nekem ez könnyebben szétfő).
A tésztát sós vízben fogkeményre főzöm. Fenti két művelet mehet szimultán, ha mindkettő megfőtt, léphetünk tovább.
Egy serpenyőben az olajat hevítem, belenyomom a fokhagymákat, néhányszor megkeverem, majd hozzáadom a megfőtt brokkolit és a tejszínt. Sózom, borsozom ízlés szerint, majd összekeverem a kifőtt tésztával. Azonnal tálalom, a tányéron füstölt sajtot reszelek rá.
Fenti adagot 4 személyre készítettem, ebből egy jó étvágyú gyerkőc. Húsimádóknak némi sonka is mehet bele, már készítettem olyan verziót is, az se rosszabb. És itt is elmondom, főzőtejszínt sose vegyetek. A habtejszín az igazi, a főző az csak valami mű-alkotás, adalékokkal turbózott (illetve szegényített) izé.
A fotó meg? Na az híven tükrözi a fáradtságomat. Megfőzni még csak-csak, de épkézláb fotókat azt hiszem, már az életben nem leszek képes produkálni. Most az időhiányra fogom, jó? :)