2012. március 29.

Kis színes: kuszkusz, tonhal, paprika

Mindez sütve, kicsit szétesve és másnaposan.
Tegnap hirtelen ötlettől vezérelve a vacsikészítés közben megmaradt dolgokat egy pritaminpaprikába pakoltam, és bevágtam a sütőbe egy félórára, ez lett belőle:



Késő este lett kész, egyiket elvittem a munkahelyemre ebédre, másikat itthon hagytam P-nek. Délben pedig magam is meglepődtem, milyen jól sikerült. 

Az amúgy elég nyomi nap fénypontja volt, puha, édes húsú paprika, enyhén fokhagymás tonhalas töltelék, kis sajt, és még a színei is gyönyörűek.
A nap másik jó pillanata az volt, mikor itthon felfedeztem, hogy férj elfelejtette megenni az ő részét, így fotóval kerülhet fel, mert olyan jó kis recept, hogy mindenképp itt a helye a "gyorsan finomat" kategóriában. 

Hozzávalók (2 adag):
40 g kuszkusz
60 g víz

1 nagyobb pritaminpaprika
fél doboz tonhal (vagy egy db kicsi)
1 dl paradicsomszósz
2 gerezd fokhagyma
2 ek fekete oliva
2 tk olivaolaj
1 kk só
2-3 tekerés bors
1 kk oregano

5 dkg sajt (nálam grana padano)

A sütőt előmelegítem 200 fokra. A kuszkuszt tálba mérem, a forró vizet ráöntöm, és 5-10 percig állni hagyom, majd alaposan felkeverem.
A paprikát megmosom, felezem, magházát és az ereket kivágom.
A kuszkuszhoz keverem a fele olajat, a lecsepegtetett tonhalat, a paradicsomszószt, a fokhagymanyomón átpréselt fokhagymagerezdeket, sót, borsot, oreganot, és jól elkeverem.Hozzáadom a gyűrűkre vágott fekete olivát, és betöltöm a paprikába a tölteléket. 
Tetejére sajtot reszelek, majd sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, végül rálocsolom a maradék olajat. Nálam egy püspökkenyér-forma pont elég volt a két darabnak.
Kb. 20 percig sütöm, akkor készül el, ha a sajt a tetején szép piros.


Kiborító nap után szép remények: malacpersely előszed, és óriási gyűjtés indul, a nyár nagy dobása lenne, ha hallhatnám élőben az egyik legkedvesebb dalomat, a cél Bécs, július 12-én. Nagyszerű szülinapi ajándék lenne: