2012. január 16.

Meyer citrom-mousse

Ide, a világ végére is elért a meyer citrom, kisvárosunk zöldségesénél is találtam pár darabot. A facebooknak hála, már tudtam, mit kell keresnem.

Hogy mi ez? Azért elárulom én is: mutáns citrom (citrom és narancs vagy mandarin természetes hibridje, származási helye eredetileg Kína). Sima bőrű, kerekebb és narancsosabb színű. Íze is szelídebb, a mandarin-narancs keverékét idézi, és nem utolsó sorban isteni illata van.
Pepi szerint egyszerűen csak citrancs.


Kis családunk, a gyerekszekciót is beleértve nagy barátságban van a citrommal, egész listám volt, mit kell belőle előállítanom.
Elsőre a citrom mousse-ra esett a választásom.




Hozzávalók:

15 dkg kristálycukor
3 nagy tojás szétválasztva
3 dl habtejszín
2 citrom héja
1,5 citrom leve (a meyer citrom sokkal lédúsabb, hagyományosból mehet bele mindkettő leve is)

A tojássárgákat a cukorral fehéredésig keverem, majd hozzáadom a citrom héját és levét, és ezekkel is jól kikeverem. nekem ezután a lépés után lett igazán szép, habos.

Egy másik tálban óvatosan habbá verem az előzőleg lehűtött tejszínt, összekeverem a cukros masszával, utána következnek a tojásfehérjék, szintén kemény habbá verem, majd óvatosan elegyítem a két tál tartalmát, és kis poharakba osztva pár órára a hűtőbe teszem a mousse-t. Tálalás előtt reszelhetünk rá étcsokit. Nálunk ez férj nyomására következett be (Csoki lesz benne? kérdezgette végig, míg készült), de elhagyható, nekem nem hiányzott róla.

Ha nincs nagyobb társaság a fogyasztására, érdemes felezni az adagot. eredeti recept itt.

Egy jó kis tésztavacsora után príma desszert volt. Nagyon jól kiadja a meyer citrom kellemes aromáját, isteni fagyi készülhetne ebből a citromfajtából.
Vajon lesz nyáridőben is, vagy most tartósítsak hozzá? Ugyanis van újabb készlet, Metroban most nem egészen 300 ft kilója a citromnak, és gondos kezek néhány csomagba kizárólag meyer citromot rejtettek. Én meg jól betáraztam, így további receptek esélyesek.