2012. január 5.

Bukta van




Még van. Mert hiába írja az eredeti reci, hogy napokig eláll, ezt nem fogjuk most megtapasztalni.
Maradt 3 darab, röpke 12 órával azután, hogy kikerült a sütőből az adag.

A holnapi reggelinkig talán még kitart, mert ilyenkor szokott jönni Férj, a szokásos szöveggel: kicsit éhes vagyok, van valami? J

Nálunk gyerekkoromban az efféle macerásabb kelt tészták szombati ebédhez készültek. De ugye most szombaton kirándulni fogunk, valamikor bele kell férnie a kalóriadús-nosztalgikus merényletnek a hétbe.

Na, ezekért a délelőttökért szeretem a gyeses időszakot: simán rá lehet dobni valami időt, de csak lanyha figyelmet kívánó receptre egy hétköznap délelőttöt is, ha úgy tartja kedvem.

Ma a buktákon kívül csak némi duplózás és Pötyi-dögönyözés fért az időmbe, mert ma volt esedékes a 15 hónapos oltás, gondoltam, cserébe jár kis extra kényeztetés. Jót mulattunk J





A folyamat közben fény derült arra is, hogy Lego néni szigorú meós, plusz a 6 másodperc alatt, míg a sütőbe kerül a tepsi, simán meg lehet tenni a konyha-lépcső nyolcadik foka távolságot dundi gyereklábakon.

Megúsztuk, cserébe itt a recept, mai én-verzió:

Hozzávalók:

2 ek méz
2,5 dl tej

55 dkg liszt

7 dkg olvasztott vaj

5 dkg cukor
1 zacskó szárított élesztő
1 tojás
csipet só


Töltelék:

50 dkg túró
4 ek porcukor
2 ek citromlé
1 citrom reszelt héja
1 nagy marék mazsola


A mézet a tejjel elkeverem, mikróban langyosítom. Ha kell még, oldódásig keverem a mézet a tejjel, majd egy dagasztótálba öntöm, hozzáadom a további hozzávalót, és kézzel vagy géppel lágy masszává dagasztom.

Meleg helyen a duplájára kelesztem (kb egy óra), időközben elkészítem a tölteléket. A túrót villával áttöröm, és a többi cuccal krémesre keverem.

Ha a tészta szépen megkelt, deszkán ujjnyi vastagra nyújtom, és 12, kb. négyzet alakú részre osztom.
1-1 púpos evőkanálnyi tölteléket halmozok egyik oldalára, és feltekerem, a széleket jól egymáshoz nyomom. Az illesztést alulra véve magas falú tepsibe teszem a hengereket (nekem 34x25 cm-s méretűm van).

Ekkor még jókora távolságra sorakoznak egymástól a buktakezdemények. A tepsit a hideg sütőbe teszem, 70-80 perc alatt összekelnek, ekkor 180 fokra állítom a sütőt, és 35 percen keresztül sütöm őket. Én 20 percnél letakartam a tetejét egy alufólia-darabbal, mert megégett volna, így viszont pont olyan lett, mint kell. Puha, sok töltelékkel és még több mazsival. A recept felvéve kedvencek közé, játszani fognak a 24 órás túlélésért. Legközelebb.