2015. január 22.

Hólabda/Kozáksapka

...avagy az egyik legkellemesebb csalódásom sütifronton. Nemcsak a fotó, a recept is nagyanyáink korát idézi :)



Nem mondom, hogy nem szerettem, mondjuk, különösképp nem is rajongtam sose érte. Viszont itt volt a pillanat, hogy elkészítsem a saját verziómat. Ami annyira nagy siker lett kis családom körében, hogy gyorsan lejegyzem a receptet, kéznél legyen az ismétléshez.

Hozzávalók(30-35 darabhoz):
a tésztához:

20 dkg liszt
5 dkg kakaópor (igazi, cukormentes)
1 csomag sütőpor
8 tojás
30 dkg porcukor
1 tk vaníliaesszencia
8 ek forró víz
csipet só

a krémhez:
20 dkg puha vaj
20 dkg porcukor
1 tk vaníliaesszencia
fél liter tej
3 púpos ek liszt

kb. 10 dkg kókuszreszelék
20 dkg étcsoki

A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A tésztához az első három hozzávalót  pontosan kimérem, összeszitálom.
A tojásokat kettéválasztom, a sárgákat a cukorral és a vaníliával habosra keverem, menet közben kanalanként adagolom hozzá a forró vizet. A tálak tartalmát összekeverem, majd a keményre felvert tojásfehérjét is óvatosan beleforgatom.
Két tepsit sütőpapírral bélelek (nálam 24x35 és 30x33-as darabok voltak), a masszát egyformán elosztom. Ha van bátorságom (meg légkeverős sütőm, együtt), anélkül egymás után mehetnek a sütőbe. Én nyuszi vagyok, tehát külön-külön töltöttek 20-22 percet a melegben a tepsik.

Míg a tésztalapok sülnek, nekilátok a krém elkészítésének.
Egy lábasban összekeverem a hideg tejet a liszttel. Ha már (átmenetileg ugyan, de) teljesen csomómentes, lassú tűzön, állandó kevergetés mellett besűrítem. Bevallom, nekem csomós lett a végére, akárhogy is igyekeztem, de szerencsére botmixerrel korrigálható az állapot...
A lisztes cuccot időnként keverve egyet rajta kihűtöm.
A puha vajat a porcukorral és a vaníliával habosra keverem (kb. 10 perc, de ne sajnáljuk az időt, legyen könnyű, levegős). Ha a lisztes tej tényleg teljesen kihűlt, a habverővel azt is beledolgozom a vajkrémbe.

A kisült, kihűlt süteménylapokból pogácsaszaggatóval kis köröket szakítok. Kettőt-kettőt krémmel összeragasztok, majd a külsejét is bevonom a krémmel, végül kókuszreszelékben megforgatom.



Tetejét bevonom a felolvasztott étcsokival, és próbálok óriási önuralmat gyakorolni, hogy ne essek neki azonnal (mert másnapra egyesek szerint sokkal finomabb lesz...ha marad...).