2012. november 28.

Gyors narancsos túrótorta



Kicsit unalmas leszek, azt hiszem. Ha édességet hozok, nagy valószínűséggel lesz benne narancs és/vagy kardamom. Ez van, a kardamom-kattanás tavaly kezdődött, és nem múlik. A naranccsal meg úgy vagyok, mint az egyszeri cimborával. Akivel van, hogy évekig nem keressük egymást, aztán meg éjjel-nappal tudnánk dumálni, de legalábbis kilométeres leveleket váltunk heteken keresztül, hogy újabb csönd jöhessen. A narancshoz ugyan leveleket még nem írtam, de már barizunk rendesen. Érdekember vagyok, jól jön a vitamin, meg az illat az elkövetkező hónapokban :)
Ma szabadságon voltam, megvolt a kis-nagytakarítás, friss ebéd-előállítás, némi kézművészkedés, plusz újra láttam világosban a belvárost. Nem mostanában fogom újra így hétköznapokon, azt hiszem... 
Szerda a napja a Cserpes-kocsinak, ki nem hagytam volna, s nem leugrott róla egy félkilós túró? Klasszikus túrótorta volt a terv, de az ebédhez elfogyott a tojás, s csak holnap jön a tojásos. Pénteken meg a Family Frost, majd szólok anyukámnak... Még szerencse, hogy a pék mindennap jön. Apropó, nálatok is virágzik a mobil-kereskedelem? :)

No de vissza a recepthez. Túró van, tojás nincs, idő is elment másra, narancs hegyekben, torta márpedig lesz. Jesz.

Hozzávalók:
tortaalap:
175 g zabkeksz összetörve
80 g étcsoki
40 g vaj
1 ek kakaópor
1 ek méz
2 cl narancslikőr vagy rum
fél narancs reszelt héja

krém:
500 g túró
150 g narancslekvár
4 ek porcukor
fél tk kardamom
1 narancs héja és fél leve
1 cs zselatinfix
200 ml tejszín

Az összetört kekszet a puha vajjal, olvasztott csokival (mikróban kb egy perc) és a többi hozzávalóval jól elkeverem. A kakaópor elhagyható, én most azért tettem bele, mert nem a legjobb minőségű étcsokit áldoztam be, viszont ha kimarad, a folyadékból kicsit vissza kell venni. 
A masszát sütőpapírral bélelt 18 cm-s kapcsos tortaformába nyomkodom, félreteszem.
A krémhez a túrót a lekvárral, 50 ml tejszínnel, és a fél narancs levével jó simára keverem (én kézi mixerrel 1-2 percig dolgoztam). Hozzáadom a cukrot, kardamomot narancshéjat, nagyjából még egy percig keverem. Következik a zselatinfix (pár másodperc), végül a kemény habbá vert tejszín. Ezt óvatosan forgatom bele, hogy a hab ne törjön össze túlságosan. 
A krémet a kekszalapra öntöm, tetejét simítom vagy kócosra igazítom, és minimum 2-3 órára hűtőbe teszem.

Most csak díszítés nélkül estünk neki, de nekem nagyon hiányzik a tetejéről valami csokis cucc, például néhány gerezd a kedvenc csokimból. Legközelebb tuti kitalálok valami hasonlót, mert ismétlés jön ebből is. Egyszerű, gyors, isteni, még akár a karácsonyi asztalon is megállná a helyét. 
A recept eredetije ez volt, köszönöm!

És jöjjön az egyik kedvenc rossz minőségű videóm a youtuberól. Ezzel a számmal került át nálam Springsteen a narancs kategóriából a csokiba, azaz a "big classics" dobozba. Úgy szeretném egyszer élőben is hallani!