2012. február 20.

Shrikhand (narancsos-kardamomos joghurtdesszert)


Lassan komoly kardamom-függőség lesz úrrá rajtam, annyira megkedveltem ezt a csodás fűszert. Vadászom azokat a recepteket, amelyekbe illik, így találtam rá Chili&Vanília receptjére.

A shrikhand tradicionális nyugat-indiai édesség, a sűrű joghurtot sáfránnyal, kardamommal gazdagítják, és pirított magokat szórnak a tetejére. Rendszerint ünnepi alkalmakkor kerül felszolgálásra.

Kicsit módosítottam a recepten, se sáfrány, se magvak nem voltak itthon, viszont tettem bele narancsot, mert tapasztalatom szerint amihez illik a kardamom, ott a narancs is elfér, így egy kevésbé hagyományos, gyümölcsös-fűszeres ízvilágú desszert lett a végeredmény. Ez volt a saját magam számára készített névnapi ajándék, de simán bevállalnám minden nap.



Hozzávalók:

500 g natúr joghurt (nálam most Cserpes)
fél narancs leve
egy narancs reszelt héja
2 ek méz
1/2 kk őrölt kardamom


A natúr joghurtot egy szűrőbe helyezett textilpelenkába kanalazom, alá tálkát teszek, hogy kicsöpögjön a savó. 2-3 óra múlva sűrű, krémes állagú, kb. 300 grammnyi joghurtot kapok, melyet kis tálkába teszek.
Jól kikeverem a mézzel, narancslével. A narancs levéből csak annyit adok hozzá, hogy kellően sűrű maradjon, nekem egy nem túl lédús példány jutott, de pont elég volt így is. Végül hozzáadom a reszelt narancshéjat és az őrölt kardamomot, elosztom két kehelyben, majd 1-2 órára hűtőbe teszem.

Az íze üdítő, különleges, állaga krémes, nagyon jó volt kanalazni. És egy jó hír: nincs az egekben kalóriatartalma sem, fogyaszthatjuk bátran akár minden nap Sokkal egészségesebb, mint a különféle ízesített joghurtok, és az íze összehasonlíthatatlanul jobb.