2011. december 5.

Lazsálós- kókusztejes-ananászos muffin

A hangulat és a konyha-üzem is, gyűjtöm az erőt a hétvégi mézeskalács- és az azt követő aprósüti-sütésre.
Az elmúlt héten recepteket gyűjtöttem, kutattam, és folytatom is, a költözés ugyanis megtréfált. 
Hiányzik egy kézzel írt receptes füzetem. És egy doboz karácsonyfadísz. Feltéve, ha lesz hová feltenni, ugyanis a két évet és a költözést is túlélt cserepes ezüstfenyőnk nincs túl jó bőrben.

Egyszóval reményhal és egy archív, nem túl karácsonyi hangulatú recept (cserébe mondjuk a szilveszteri buliba el tudom képzelni), a múltkori sütis pakkban is helyet kapott ananászos-kókusztejes muffin.


Kiindulás Piszke muffinreceptje, alaposan megvariálva.

Hozzávalók:


20 dkg liszt
10 dkg nádcukor
1/2 kk.szódabikarbóna
1 kk. sütőpor
1 tojás
125 g kókusztej (sűrű, krémes verzió)
1/2 dl olaj

15 dkg ananász kis kockákra vágva

A sütőt 180 fokra melegítem. A tojást a cukorral habosra keverem, hozzáadom a kókusztejet és az olajat, és azzal is kikeverem. Egy másik tálba mérem a száraz hozzávalókat és összeszitálom, majd a két tál tartalmát néhány mozdulattal elegyítem. Hozzáadom az apró darabokra vágott ananászokat (ha konzervet használunk, érdemes jól lecsöpögtetni), majd muffinformákba kanalazom, és kb. 20 percig sütöm. 
Lágy, illatos süti lesz a végeredmény, másnap is nagyon finom. Kis rummal turbózható, ártani nem árt neki :)