2011. december 31.

Juhtúrós sajtos rúd


Már csak pár óra, és itt az éjféli sms-csúcs J Ebből következik, hogy ezt a receptet sem tudtam időben közzétenni, de mentségemre szolgáljon, hogy legalább időben megsütöttem…



Jöjjön hát a várva várt, az idáig egyetlen sms-ben kapott recept. Ugyan ezt is anyukám kapta, de mivel a konyhában sokkal jobb, mint az sms-bajnokságban, az elolvasásához már kellettem én is J
Egy barátnője küldte, azóta is hálával gondolunk rá, mert jó pár alkalommal készült már anyukámnál, mindig elfogyott pillanatok alatt.
Én tegnap készítettem először, ugyanolyan jó lett, mint szokott lenni, ezt abból állapítottam meg a legbiztosabban, hogy még langyosan elfogyott a fele J

Hozzávalók:

25 dkg liszt
25 dkg Rama hidegen, kockákra vágva
10 dkg juhtúró
1 tojássárgája
1 púpos kk sütőpor
1 tk só

Tetejére:
1 tojásfehérje
15-20 dkg reszelt sajt (pl.: Trappista)

A tészta hozzávalóiból deszkán kézzel homogén masszát gyúrok. Ha szükséges, 1-2 dkg lisztet hozzáadok, hogy alakítható legyen.
Nyújtófával kb. fél centisre nyújtom, a kissé felvert tojásfehérjével megkenem, majd a reszelt sajttal megszórom.
Késsel vagy derelyevágóval ujjnyi vastag rudakat hasítok a tésztából. Sütőpapírral fedett lapra helyezem, 180 fokos sütőben 10-12 percig sütöm. Akkor jó, ha a sajt szépen ráolvadt a rudakra.




Miután kihűlt, dobozba helyezem, elvileg napok múlva sem veszít a frissességéből.
Gyakorlatilag erről még nem sikerült bebizonyosodnunk, a dupla adag is max. 24 órát ért meg. 

Mára jó mulatást annak, aki mulatni szeretne, jövőre békét, boldogságot, bőséget Nektek! :)