2011. július 28.

Csokis meggyes süti

Egészen tavaly őszig volt egy balatoni házunk, udvarral, az udvaron meg a fő kinccsel, egy régi meggyfával, ami csak úgy roskadozott a rengeteg édes gyümölcs alatt.
Az egyik kedvencem a meggy, szeretem fáról leszedve csak úgy magában, szeretem süteményben, fagyiban, kompótnak, kivéve, ha konyakmeggy formájában kerül elém. Ezt a desszertet az évek során egyre kevésbé szeretem, biztosan a konyak a hibás a kompozícióban, mert a meggy és csoki remek páros.

Ez a remek recept évek óta a család kedvence, de csak most találtam rá az eredeti forrásra: macikonyha oldalán akadtam rá az első sütésnél. Azóta minden évben legalább egyszer elkészül.


A régi meggyfa termését idén ugyan már mások élvezik, de a szerencse velem volt, és idén kaptam egy nagy adag meggyet egy kedves rokonunktól, ráadásul a balatonihoz hasonló édes fajtát. Az eredeti recepten annyit módosítottam, hogy a cukormennyiséget csökkentettem az eredeti recepthez képest, valamint tejföl helyett citromos joghurtot használtam, mert csak az volt itthon, és meglepetésemre nagyon sokat dobott rajta.

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg olvasztott vaj
  • 5 tojás
  • 1 cs sütőpor
  • 2 dl citromjoghurt (nálam SPAR-os bio)
  • 1 csipet só
  • 10 dkg étcsoki (nálam most Boci 60%)
  • 60 deka meggy (kimagozva)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 cs vaníliás cukor


A tojásokat a cukorral, egy csipet sóval, citromhéjjal és a vaníliás cukorral habosra keverem, hozzáadom a joghurtot, a puha vajat, végül belekeverem a sütőporral elszitált lisztet.
 Egy 26x40 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelek, és belesimítom a tésztát. Durvára darabolt csokit szórok rá, egy picit bele is nyomkodom a tésztába, hogy ne égjen meg- erre pedig a lecsepegtetett meggyet. 175 fokra előmelegített sütőben kb.45-50 percig lassan sütöm, majd tűpróba után kiveszem. Én az utolsó 15 percben alufóliával letakartam, mert nagyon pirult a teteje.

Meggyszörppel a fa alatt az igazi eszegetni, forró nyári napsütésben. Sütni meg ebben a júliusi őszben, hogy legalább a konyha meleg legyen.