2012. június 21.

Mascarponés málnatorta





Csak mert olyan kevés desszert van erre :)
Pedig nem is készítek mostanában gyakran édességet, eljött a leves-saláta-gyümölcskorszak. Hogy én ezt már mennyire vártam!
Viszont a minap csajos nap volt, a Pötyihez jöttek a kispajtik, volt babaszínház, legózás meg közös (legalábbis egy időben) alvás, anyukák részéről meg duma doszt, és ahhoz jár a süti, ugye? :)

Nem vagyok egy előre készülős fajta, így alvásidő alatt dobtam össze a tortát, ennek a kistesóját, de ha már itt a rég várt málnaszezon, jöjjön.

Hozzávalók:

175 g Győri Édes zabfalatok keksz
50 g vaj
1 ek méz
250 g mascarpone
50 g procukor
fél citrom héja
1 ek citromlé
200 ml habtejszín
1 csomag zselatinfix
250 g málna

Egy kapcsos tortaformát alufóliával kibélelek (nekem most csak sütőpapírom volt, az se rossz). A kekszet mozsárban összetöröm, majd egy tálban elkeverem az olvasztott vajjal és a mézzel. Ha összeállt, a tortaformába nyomkodom jó szorosan, majd félreteszem, míg a krémet készítem.

A mascarponét a cukorral habosra keverem, hozzáadom a citrom levét és reszelt héját. Az alaposan lehűtött habtejszínt óvatosan felverem, a mascarponés cucchoz hozzáadom a zselatinfixet, majd elegyítem a két tál tartalmát, és homogénre keverem. A málnákat a végén forgatom hozzá óvatosan a masszához.

Ha fagyasztottból készítem, nem engedem fel teljesen a gyümölcsöket, csak kb. 30 mp-re tolom be a mikróba, így nem lesz túl szottyos.
2-3 órára hűtőbe teszem, utána fogyasztható.

A massza zselatinfix nélküli verziója kiválóan alkalmas fagyikészítésre is, ez esetben a gyümölcsöket turmixolom, és a tejszínhab előtt adom hozzá a mascarponéhoz.

A recept mellé most kis programajánló: megkezdődtek a jubileumi előadások a Várszínházban. Idén is rengeteg jónak ígérkező program lesz, gyertek, kapcsolódjatok ki Kőszegen!