2011. szeptember 28.

Én nem tudom, mi ez, de jó nagyon

A névadással bajban vagyok sokszor, a gyerekeimét is beleértve. Még jó, hogy túlhordtam mindkettőt, így megúszták az Anonymus1, ill Anonymus2 elnevezéseket :)
Ez itt egy bulgur-alapú, citromos, cukkinis, petrezselymes étel, amolyan köretféle, mi most csak úgy magában vacsoráztuk, a báránycomb nekünk nem kifejezetten hiányzott mellőle.
Arra már a nyár folyamán rájöttem, hogy a cukkini és a citrom szeretik egymást, általában gnocchi feltétjeként szerepeltek. Most bulgur volt, mert a Pepi rákapott a tejfölös-kakukkfüves bulgurra, így ezt kell nekünk is ehetővé variálnom egy ideje. A mostani verzió jól sikerült. Szerintem.


Hozzávalók:

10 dkg bulgur
2 dl víz
2 gerezd fokhagyma
egy kisebb cukkini
közepes csokor petrezselyemzöld
egy citrom leve

bors
2 ek olivaolaj

A bulgurt a kétszeres, forrásban lévő vízzel nyakon öntöm, lezárt tálban duzzadni hagyom fél órát.
Az olivaolajon a fokhagymát megfuttatom, majd az apróra kockázott cukkinit kb. 5-6 percig, puhulásig pirítom. Ezután sózom, borsozom, rácsavarom egy fél citrom levét, hozzáadom a már megpuhult bulgurt, és egy-két percig a tűzön hagyom. Tálalás előtt hozzákeverem a felaprított petrezselymet. A citrom másik felét tálaláskor teszem az asztalra, hogy mindenki maga döntse el, mennyire limósítja a vacsoráját. 2 személyes adag, frissítő, nyárias íz, nem csak vénasszonyoknak :)