2011. szeptember 22.

Schoko banane tortácska


A tökéletes napindító kávé mellé. Ünnepeltünk a minap, ezért akartam valami igazán finomat készíteni a reggeli kávé mellé. Muffint szerettem volna, de nem volt itthon tojásom, így módosítani kellett a tervet. Valami gyorsan elkészíthető, csokit is tartalmazó édességet szerettem volna, mert amiben csoki van, az csak jó lehet, ugye?
A Good Food sorozat desszertes könyvében jó pár leveles tésztával készült édesség szerepel, gondoltam, ezennel meghasonlok önmagammal, és jó lesz most édesen az egyik kedvenc konyhai alapanyagom..
A feltét impró, itthon található alapanyagokból erre futotta, de kiválóan sikerült a kísérlet.


Hozzávalók:

1 cs leveles tészta
1 érett banán                                                                           
2 ek Philadelphia krémsajt
2 ek cukor
2 cl rum
1 tk fahéj
50 g étcsoki

A sütőt előmelegítem 200 fokra. A leveles tésztából egy kb 18 cm átmérőjű kört vágok ki. Én lidl-ből származót használtam ismét, ez vékonyra van kinyújtva, így először kettőbe hajtottam, és úgy vágtam ki a kört. A széleit ujbeggyel felhajtom, hogy kis pereme legyen.
A banánt villával áttöröm, hozzáadom a cukrot, krémsajtot, fahéjat, rumot, majd a leveles tésztára kanalazom. Megszórom az apróra vágott csokival, és betolom a sütőbe. 15-20 perc kell neki, akkor jó, ha a leveles tészta kap kis színt. 6 nagy szelet lesz belőle. Tea, kávé mellé tökéletes, plusz félórán belül kész mosogatással együtt. Lájk.