2020. január 21.

Gofcsi


Most, hogy harmadik hónapja sötétben telik a nap egy jelentős része, és szötymő és köd van, és holnap szerda is lesz, ami nálam a hét legmélyebb pontja, már nagyon kellett valami kis nyár-feeling.
A fagyit nem annyira kívántam, na.

Ekkor ugrott elém a gofcsi, vagyis a jó öreg tócsni gofrisütőben elkészítve. Gofri&tócsni szerelemgyereke, a strandkaják csak nekem új sztárja.

Akkora ötlet, hogy még. Olcsó, gyors, millió verzióban készíthető és tálalható, a gyerekeknek izgalmas kísérlet, plusz bónuszként nem lesz undorító olajszagú a lakás sem.

A recept is hulla bonyolult, nézzétek csak:
3 tojás
4 közepes krumpli (pucolva, reszelve nekem 38 dkg)
8 ek sima liszt
2 ek olaj (olíva vagy semleges ízű tetszőleges)
1 kk sütőpor
1 tk só
Bors, egyéb fűszer ízlés szerint

A tojásokat nagyobb tálban felverem, a krumplit hámozom, nagylyukú reszelőn lereszelem, mehet a tojáshoz.
A lisztet, sütőport, olajat fűszereket is a tálba mérem, alaposan összekeverem, és indulhat is a sütés.

Nekem a fenti adagból 6 gofri lett, ilyen kis helyes példányok:

Biztosan nem árt neki kis reszelt sajt sem. A krumpli fele (esetleg egésze) helyettesíthető kinyomkodott cukkinivel, vagy gyakorlatilag bármivel, csak onnantól nem viselheti a készítmény büszkén a tócsni (cicege, macok, tócsi, stb) nevet.

Hogy mivel tálald? Kis tejföllel, hagymával a minimál-népies iskola követője lehetsz, ha sovány túrót, zöldségeket adsz hozzá, a fitneszguruk is hozzád fordulnak étrendért.
Avokádókrémmel, céklapürével, salátával instakompatibilis vacsorád lehet, ha pedig a vasárnapról maradt rántott hús kerül a tetejére, a Földért is teszel, hiszen az étel pazarlás az egyik legnagyobb főbűn, ugye?

A választás a tiétek, nálam fix helye van a menütervezőmben a mai naptól, már csak azt nem értem, hogy a vérbe' tudtam eddig várni a kipróbálásával.


Szolgálati közlemény:
Ez az első mobilról pötyögött receptem, ha bármi észrevételed van akár megjelenítéssel, látvánnyal kapcsolatosan, (vagy csak úgy, mert miért ne?), megköszönöm, ha mailben jelzed!