2016. augusztus 16.

Muffin felsőfokon- sárgabarackos-csokis kényeztetés



Az egyik kedvenc gyümölcsöm a sárgabarack, alig várom, mikor megjelennek a kőszegi becsületkasszás árusok kis alkalmatosságain. Illetve tavaly így volt, idén egyszerűen nem tudtam venni sehol épkézláb darabokat. Rosszkor jött a fagy, a jég felénk...
Külön boldogság volt, mikor pár darabot kaptam egy nénitől hosszas keresgélés után. A hagyományos barackos sütire valóhoz kevés volt, de tudtam, sütiben kell végezze néhány boldog példány.
Eredetileg sárgabarackos-kekszeset terveztem csokival (hello, sárgabarackos-kekszes Boci, szeretünk :)), de tőlem teljesen megszokott módon a kekszdarabok csak kimaradtak az összeállításnál. Kettő tetejére azért hintettem belőle, mielőtt a sütőbe toltam, nem ártott az összhatásnak.

Hozzávalók:

2 nagy tojás
10 dkg porcukor
1 tk vaníliaesszencia (vagy csomag vaníliás cukor)
1 dl natúr (ha lehet, sűrűbb, görög) joghurt
14 dkg puha vaj
18 dkg liszt
2 dkg kakaópor
1 tk szódabikarbóna
10 dkg csokilencse vagy apró darabokra vágott étcsoki
2-3 sárgabarack kis kockákra aprítva
2 ek baracklekvár
opcionális: 50 g vajas keksz kis darabokra törve

A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A muffinformát (12 darabos, nagyobb fajta) vajazom, lisztezem, vagy kis papírkapszlikkal bélelem.
A kockázott barackot összeforgatom a lekvárral, félreteszem.
A tojásokat a cukorral, vaníliával habosra keverem, majd hozzáadom a puha vajat, joghurtot, párat keverek rajta,s félreteszem.
A száraz hozzávalókat tálba mérem (liszt, kakaó, szódabikarbóna), átszitálom.
A nedves hozzávalókhoz gyors mozdulatokkal hozzáadom a lisztes elegyet, majd a barackot, csokit (ha nem felejtem ki, a kekszdarabokat), s jól elkeverem.
tempósan a kapszlikba kanalazom a masszát, és a forró sütőben 20 perc alatt készre sütöm.
Kiváló reggeli kényeztetés, s gondolva a közeli iskolakezdésre remek dobozolni való uzsonna. Dobozba zárva másnap is megőrzi puhaságát, de természetesen langyosan a legfinomabb.

A sok szép találkozás, kirándulás mellett az idei nyár egyik nagy áldása a sok csodagyönyörű naplemente. Lehet, hogy eddig nem csodálkoztam rá ennyire, de idén különösen szépnek látom az estéket.
A Napos barackos helyett ezt a kedvencemet hozom, hogy emeljem a nyaratok fényét :)