2014. szeptember 16.

Erdei gyümölcsös, csokis pavlova


Íme, a desszert, amit sosem gondoltam volna, hogy valaha megsütök. Plusz meg is kedvelek.
Évek óta nézem a blogokon, magazinokban, és csodálkozom, ezen ugyan mit esznek? 
OK, fotogén. OK, nincs benne semmi, ami nem finom. De olyan kis semmilyen. Főleg egy jó kis browie-hoz viszonyítva.
Aztán rá kellett jönnöm, én vagyok lökött.
Most miért akarok két, külön-külön jó dolgot egymáshoz mérni? Az Újházi tyúkhúsleves a jobb vagy a csokitorta? A túrázás vagy a rozéfröccs az erkélyen? Kat Dennings vagy Beth Behrs a 2 Broke Girlsben? Szerintem mindkettő.

Hozzávalók:

4 tojásfehérje (lehetőleg szobahőmérsékletű legyen)
24 dkg porcukor
opció: ételszínezék (itt most 1 kk piros)

250 g habtejszín (plusz ízlés szerint kis cukor)

400 g erdei gyümölcs

100 g étcsoki


A sütőt előmelegítem 150 fokra.
Egy (mondjuk, 30x40-es) sütőlapot sütőpapírral bélelek.
A tojásfehérjéket egy jó nagy tálban lekezdem habbá verni. Mikor már fehér, de nem kemény, kanalanként adagolom hozzá az előzőleg kimért, átszitált porcukrot. Minden kanál cukor után egy percig verem a habot. Mielőtt hozzáadnám az utolsó kanál cukrot, belelöttyintek 1-2 kk ételszínezéket. Ha a hab összeállt, a masszát kb. 22-24 cm-es kört formázva egy evőkanállal a sütőpapíros tepsire kanalazom. Haladók használhatnak habkinyomót, én most nem szórakoztam vele, de így is elég szép lett.

A meleg sütőben 30 percig sütöm, majd 120 fokra véve a hőfokot, újabb 30-35 percig folytatom a sütést. Az idő leteltével a sütőt lekapcsolom, a sütő ajtaját résnyire nyitva hagyva langyosra hűtöm a habcsókot. 

Közvetlenül tálalás előtt felverem a tejszínhabot, és a kihűlt habcsókra kanalazom.
A tejszínhabra friss vagy fagyasztásból épphogy kiengedett gyümölcs kerül, arra pedig egy tábla olvasztott étcsoki.

Száz szónak is egy a vége: egy próbát mindenkinek megér. Szerintem. Na jó, bigott paleosoknak lehet, hogy zsákutca :), de még egy meggyőződéses csokaholistát is le tudott venni a lábáról.

Muzsikának most Laura Pausini és a jó öreg Phil. Ramazottiig nem jutottam még el, de jó az irány: 4 nap múlva irány Róma :)