2013. március 4.

Cézár-saláta



Bár nem az egyetlen, az eredeti, de a miénk.Annyiféle különböző (sokszor egyenesen felismerhetetlen) változatát fogyasztottuk különféle vendéglátó-egységekben és megannyi verzióját olvastuk az autentikusnak mondott receptnek, hogy úgy döntöttünk, a sajátunk az igazi.

A miénk csirkehússal készül. Hiába, rosszul szocializálódtunk ez ügyben, no meg egy Cézárhoz hús illik. Ha pedig bundás kenyér-kockákkal készíted, hívhatod Bundinak is. Sőt, hogy tovább lépjek, elnevezheted saláta Al Bundynak is, de az már igazán rossz vicc lenne :)

Hozzávalók 4 személyre:

30 dkg csirkemellfilé
1 ek+0,5 dl étolaj
1 gerezd fokhagyma
1 tk mustár
1 tojás

bors
1 fej jégsaláta
3-4 vékony szelet teljes kiőrlésű kenyér


A csirkemellet kockázom, sózom, borsozom. Serpenyőben 1 ek olajat hevítek, rádobom a húsdarabokat. Fehéredésig nagy lángon kevergetem, majd fedő alatt takarékon puhára párolom.
A salátát negyedekbe vágva alaposan megmosom, lecsepegtetem, kis cafatokra tépkedem, tálba rakom.
A kenyeret megpirítom (én most sima kenyérpirítót használtam, ha kalória nem számít, mehet vajon pirítás is), kis kockákra vágom.
Az öntethez a fokhagymagerezdet, a 0,5 dl olajat, a nyers tojást botmixerrel homogén masszává keverem, sózom, borsozom ízlés szerint.
Ha a hús megpuhult, állíthatom össze a salátát. A tálba halmozom a kenyérkockákat és a húst is, végül nyakon borítom az öntettel, jól elkeverem, tetejére pedig parmezánt forgácsolok.
Mivel mi langyosan szeretjük, rögtön tálalom is, de ízlés szerint hűtve is adható. A pirítós-kockákat tálalás előtt adnám hozzá mindenesetre, pont a roppanós lényege veszne el a szottyban ázással.
Könnyű, tiszta fehérborral mennyei randikaja. Mondom én, aki lopva, természetesen bor kísérete nélkül tolta be romeltakarítás és a megcsúszott fürdetés között.
Azért ezzel kárpótoltam magam. Lassan ideje lesz nekünk is egy kutyát beszerezni, imádom: